dilluns, 25 d’abril del 2011

Ens relaxem!

CORRESPONDÈNCIA OBJECTIU nº5

De la derrera reunió amb l'equip de cicle d'educació infantil vam acordar que la tutorada presentaria exemples d'activitats dels diferents blocs, aquí en teniu una de les mostres que se'ls ha facilitat.

A P3 ens fem massatges i ens ho passem pipa! Quin relax...

">

Capacitats bàsiques
- Aprendre a conviure i habitar en el món.
* Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
- Aprendre a pensar i comunicar.
* Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

Objectius
- Gaudir del contacte físic. ÀREA 1
- Aprendre a relaxar-se. ÀREA 1
- Fer escolta activa. ÀREA 3

Continguts
- Gaudi del contacte. ÀREA 1
- Relaxació. ÀREA 1
- Escolta activa. ÀREA 3

Descripció de l'activitat
Fem relaxació amb els i les nostres alumnes de parvulari. Una de les activitats que solem fer són massatges, que fem amb les mans, pilotes d'escuma, plomes... quasi qualsevol objecte ens serveix per fer un massatge.

Metodologia
Inicialment és la mestra qui explica als alumnes que anem a fer. Per a que el missatge arribe millor a tots alumnes ho fem oral, visual (surt un alumne i la mestra li fa un petit massatge o és l'alumne qui li fa a la mestra...) i kinestèsic també en ser que hi ha contacte físic.
L'activitat consta de dos parts, una primera seria el massatge pròpiament dit i la segona és la verbalització per part de qui rep el massatge de si li ha agradat i per què, amb això volem aconseguir:
- que tothom entengui la funció del massatge
- que escoltin el company per saber quins tipus de massatge li agrada i quin no (tipus de pressió, zona de massatge...), i
- que respectin les valoracions dels companys.
Mentre fem massatges solem posar música relaxant.

Agrupament
Per parelles que es van alternant.

Recursos
Personals
Alumnes
Materials
Pilotes de diferents materials i tamanys, plomes, troços de tela...
Organitzatius
Espai: l'aula, cadires, catifa.
Temps: la sessió varia en funció del desenvolupament de la l'activitat, orientativament entre 20' i 30'.

Avaluació
La mestra observa com es va desenvolupant la classe i si cal intervé, però intentem que sigui el menys possible.
Com ja s'ha mencionat els alumnes verbalitzen si s'han relaxat i si els ha agradat el massatge i per què, i també si els han gaudit de l'activitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada