dissabte, 26 de març del 2011

Reunió amb l'equip de coordinació pedagògica

CORRESPONDÈNCIA OBJECTIU Nº1

Objectius:
- Presentar el preprojecte de practicum a la comissió de coordinació pedagògica.
- Demanar col•laboració per part de l’equip docent.
- Demanar la participació activa de les mestres de parvulari en el projecte.

Temàtica:
La reunió ha estat convocada per l’equip directiu a petició de mi mateixa per a poder presentar a l’equip de coordinació pedagògica el preprojecte de practicum: la programació d’Educació socioemocional per a parvulari.

Assistents:
Directora
Cap d’estudis
Coordinadora Primària.
Coordinadora Infantil
Coordinadora Informàtica
Responsable Projecte de convivència.
Responsable Projecte de llengües extrangeres.
Coordinadora LIC

Descripció del treball:
A la reunió els mostro i comento el preprojecte, destacant els objectius del projecte i les 3 fases.
Les companyes s’ho miren i mostren interès pel projecte, algunes tenen dubtes i plantegen un sèrie de qüestions:
- La coordinadora d’infantil pregunta quin enfocament se li donarà a la programació. Li contesto que seguirem l’enfocament constructivista i l’enfocament d’educació socioemocional plantejat per Bisquerra. Algunes coses de les que ja s’estan fent segueixen aquesta línia.
- La coordinadora de primària pregunta si el projecte tindrà present el treball que es fa a primària sobre habilitats socials, desenvolupament moral i desenvolupament cognitiu (Programa Decideix). Li responc que al parvulari ja treballem algunes coses d’aquest programa adaptades a les edats dels xiquets i que si tinc intenció de lligar, en la mesura que sigui possible, la programació amb el programa de Manuel segura.
- La coordinadora del projecte de convivència pregunta si es tindrà present el projecte de convivència. Li contesto que aquesta qüestió s’ha pensat però que cal tornar a revisar el projecte de convivència per veure com lliguem totes dues coses i que seria interessant que m’orientés per veure quina és la millor manera de fer-ho.

Acords prioritzats:
- La responsable de dur a terme la programació i el recull de recursos sóc jo. Cada membre de la comissió ha manifestat la intenció de col•laborar en el que sigui possible, sobretot la coordinadora d’infantil.
- Cal revisar la plantilla de programació, acordem que la cap d’estudis me la farà arribar i jo faré unes primeres modificacions que després comentaré amb l’equip de cicle d’educació infantil i un cop tinguem un acord ho tornarem a passar a la cap d’estudis i a la comissió de coordinació pedagògica per a validar-la.
- Durant el període de practiques aniré comentant el meu treball, dubtes, avenços amb la cap d’estudis (també la meva tutora) i amb la coordinadora d’infantil i/o l’equip d’educació infantil.

Avaluació (valoració):
No és que hi hagi hagut una avaluació com a tal, però si he valorat com ha anat la reunió i puc afirmar que ha estat una valoració molt positiva. M’he basat en els següent criteris:
- M’he sentit còmoda a l’hora d’explicar el projecte.
- La meva tutora de practicum ha recolzat el projecte i ha mostrat la seva confiança amb la meva persona davant de la resta de companys.
- Els companys s’han mostrar oberts a participar en el projecte.
- Els companys han fet una valoració positiva del projecte.

Observacions personals:
Les reunions impliquen molt temps i per a poder ser operatius caldrà organitzar-les millor,caldrà optimitzar el temps al màxim.
També cal afegir que crec que hi haurà més reunions de les que inicialment havia pensat, fet que farà que tingui que anar adaptant les meves intencions a la realitat i poder modificar algunes activitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada